Webinář mozkocvična pro děti

 

Zveme Vás na ochutnávkový webinář, kde se ve společné půlhodince dozvíte, jak funguje paměť, jak trénovat s dětmi koncentraci i jak s nimi relaxovat - zkrátka základům umění, jak se učit! Bude i čas na otázky. Můžete je posílat i předem na email informace@familienservice.cz. 

 

Webinář se koná 10.10.2018 v 10 hodin. Zájemci obdrží po přihlášení min. 5 účastníků odkaz na registraci.

 

Nezůstávejte se svými starostmi sami!

Dáša Najrbtová, krizová telefonní intervence

dasa.najbrtova@familienservice.cz

Místo dovolené nemoc. Proč zrovna já?

 

Patříte k těm, kteří často stonají v době volna? To není náhoda!

Dovolená za dveřmi a teď tohle: infekce, zažívací potíže, migréna... Typický a stále se opakující jev u lidí žijících ve stresu
„Bylo mi jasné, že to zase takhle skončí", říkají často rezignovaně. Sotva je sbaleno a poslední emaily vyřízeny, skončí v posteli. A zatímco se ostatní vracejí odpočatí a opálení z cest, ptají se tito vyčerpaní nešťastníci: „Proč už zase a proč zrovna já?" Skutečně se to stává většinou stále stejným lidem. Onemocní, jakmile nastane vytoužené volno nebo je alespoň reálně na dohled. Odborníci mu říkají poststresový syndrom.

 

Tento jev zkoumala a popsala skupina vědců z Univerzity v Trieru. Ptali se 1 500 zdravých probandů a pacientů s akutními fyzickými nebo psychickými problémy. Výsledek: Zdraví lidé s menší stresovou zátěží trpí poststresovými symptomy jen výjimečně (jen 2,3%). U psychicky nemocných probandů se symptomy vyskytovaly u 20–35% dotázaných!

 

Stresovaní lidé onemocní čtyřikrát častěji

Mezi nejčastější obtíže patří infekce, žaludeční problémy, bolesti zad, „víkendové" migrény a poruchy vidění. Výzkumníci byli schopni pozorovat přímou souvislost mezi úrovní stresu vyšetřovaných osob a příznaky vyčerpání a onemocnění. Ti, kteří nejvíce potřebují dovolenou a odpočinek,  trpí nejvíce příznaky poststresového syndromu! Riziko onemocnění na dovolené je čtyřnásobně vyšší u stresovaných lidí, než u lidí, kteří nežijí dlouhodobě ve stresu.

 

Vědci také zkoumali, proč se tyto příznaky  objevují zejména v období odpočinku. Profesor Dirk Hellhammer z Univerzity v Trieru vysvětluje: "Stresová zátěž mobilizuje nosiče noradrenalinu v našem centrálním a autonomním nervovém systému. Pokud jsou požadavky obzvláště intenzivní a trvalé, spotřeba noradrenalinu přesahuje novou syntézu. V klidu, během odpočinku se uvolňuje příliš málo noradrenalinu a dochází k poruchám rovnováhy nervových a imunitních funkcí, které vyvolávají poststresové symptomy.


Cesty z kruhu poststresového syndromu

Pomoci může mimo jiné promyšlený management zacházení se stresem a pauzami. Relaxační cvičení podporují prevenci stejně jako prevence stresových faktorů a dobrý time-management. Nejlepším zabijákem stresu je ale stále pohyb! Začít s uvolňováním až na dovolené je ale příliš pozdě. Nejlepší je zařadit už několik týdnů předem krátké pohybové jednotky do programu všedního dne, například oběhnout v polední pauze blok.  Třikrát týdně 30 minut pohybu výrazně sníží hladinu našeho stresu.

 

Každý, kdo chce s jistotou vědět, zda trpí příznaky poststresu, si je může nechat spolehlivě změřit nově vyvinutou diagnostickou metodou ("Neuropattern") vědců z Trieru. Pokud jsou tyto příznaky a obtíže prokazatelné, může pomoci kombinace léků a potravinových doplňků s individuálním stresovým a odpočinkovým managementem, v pokročilejších případech (trvalá únava, poruchy spánku) cílená psychoterapie u odborníka na psychosomatiku.

 

Naše tipy:
Využijte zaměstnaneckou krizovou telefonní linku! Osvícení zaměstnavatelé takto podporují své zaměstnance/kyně ve všech životních situacích: SOS linka

 

Začněte hned s prevencí stresu a připojte se:
V sobotu 29. září bude Den offline bez mobilů, počítačů...!
https://www.flowee.cz/civilizace/5009-v-sobotu-29-zari-budeme-den-offline-vypnete-se-s-nami